Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej.

Niezbędne dla działania systemu
Niezbędne
Umożliwia przechowywanie związane z bezpieczeństwem, takim jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inna ochrona użytkownika.
Funkcjonalne
Umożliwia podstawowe funkcje zapewniające prawidłowe działanie strony, takie jak zapamiętywanie ustawień wybranych przez Użytkownika. Dzięki temu nie ma potrzeby ponownej konfiguracji preferencji, np. języka, wyglądu strony czy innych ustawień związanych z wyświetlaniem treści oraz informacji o obejrzanych, pominiętych lub wypełnionych ankietach. Funkcje te są niezbędne do zapewnienia spójnego i wygodnego korzystania z serwisu.
Opcjonalne
Analityczne
Pliki cookie zbierają anonimowe, zagregowane dane i są używane wyłącznie do celów statystycznych. Umożliwiają identyfikację najpopularniejszych stron i treści, co pozwala nam ulepszać witrynę dla odwiedzających. Można zdecydować, czy mają być wykorzystywane. Zablokowanie ich może negatywnie wpłynąć na zdolność do ulepszania produktów i usług.

Dokumenty


Data obowiązywania od dnia: 01.04.2025

Deklaracja dostępności - aplikacja mobilna Transport GZM (iOS)

Deklaracja Dostępności

Górnośląsko - Zagłębiowska Metropolia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Transport GZM.

  • Aplikacja opublikowana:
  • Ostatnia aktualizacja aplikacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część grafik nie posiada odpowiedniego tekstu alternatywnego;
  • Część grafik dekoracyjnych nie posiada odpowiednio sformatowanego tekstu alternatywnego;
  • Formularz rejestracji zawiera zabezpieczenie typu CAPTCHA;
  • Część etykiet jest niepoprawnie powiązana z polami formularzy;
  • W części aplikacji, brak poprawnej struktury nagłówków;
  • Brak możliwości wyświetlania treści w orientacji poziomej;
  • Dla części tekstu brak odpowiedniego kontrastu;
  • Dla niektórych elementów nietekstowych brak odpowiedniego kontrastu;
  • Brak możliwości obsługi aplikacji przy pomocy klawiatury z powodu braku dobrze widocznego fokusu na wszystkich elementach;
  • Brak możliwości wydłużenia czasu skanowania kodu QR;
  • W aplikacji występują automatycznie zmieniające się treści. Brak możliwości wstrzymania;
  • Część przycisków nie posiada odpowiedniej etykiety informującej użytkownika o jego przeznaczeniu;
  • Nie na wszystkich elementach interaktywnych występuje dobrze widoczny fokus klawiatury;
  • Brak walidacji wprowadzonych danych w formularzu;
  • Brak dostępnej informacji o błędnie wprowadzonych danych w formularzu logowania.

Treści nieobjęte przepisami

  • Aplikacja zawiera mapę.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Utilitia Sp. z o.o. na Rzecz Dostępności Cyfrowej.

Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Informujemy, że jesteśmy w trakcie czynności rozwojowych obejmujących udostępnioną aplikację mobilną. Po zakończeniu przedmiotowych prac zostanie osiągnięty możliwie najwyższy poziom zgodności ze standardem WCAG 2.1.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku stwierdzonych błędów z przedmiotową aplikacją prosimy o kontakt z Departamentem Informatyki Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii za pośrednictwem poczty e-mail: zgloszenia@metropoliagzm.pl lub pod numerem tel.: (32) 718 07 89.

Żądania zapewnienia dostępności cyfrowej należy składać na adres e-mail: dostepnosc@metropoliagzm.pl.

Za rozpatrywanie uwag i żądań odpowiada dyrektor Departamentu Informatyki Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, dostępny pod numerem tel.: (32) 718 07 92.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub e-mailem:

  • Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii,
  • Adres: ul. Barbary 21A,
  • 40-053 Katowice,
  • e-mail: urzad@metropoliagzm.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Siedzibą Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach jest budynek przy ulicy Barbary 21A, 40-053 Katowice. Koordynatorem do spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej jest Anna Proksa, e-mail: a.proksa@metropoliagzm.pl, tel. +48 32 718 07 20. Do budynku Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii prowadzą 3 wejścia – pierwsze główne od ul. Hercena, drugie boczne od ul. Hercena, trzecie tylne od strony ul. Szmausa. Do każdego z wejść do budynku prowadzą schody. Stopnie schodów wejściowych oznaczone są kontrastowymi pasami. Schody w całym budynku wyposażone są w poręcze. Osoby na wózkach inwalidzkich, na poziom parteru, mogą dostać się przy pomocy platform schodowych. Dla gości przeznaczone jest wejście główne. Szklane drzwi wejścia głównego oznaczone są kontrastowymi taśmami. Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze i pomieszczenia w całym budynku. Na parterze budynku jest winda przystosowana do poruszania się osób niepełnosprawnych. Winda wyposażona jest w komunikaty głosowe oraz posiada przyciski oznaczone alfabetem Braille'a. Na parterze budynku w prawym oraz lewym skrzydle budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych. Na parterze budynku w lewym skrzydle budynku znajduje się również pomieszczenie przystosowane dla matki z dzieckiem. Przed budynkiem wyznaczono trzy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a, a także nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących. W budynku nie ma planów rozkładu pomieszczeń przedstawionych za pomocą tyflomapy. W budynku nie są stosowane dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. W budynku podmiotu znajdują się strzałki lub podświetlane napisy wskazujące kierunek ewakuacji.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy w Urzędzie Metropolitalnym Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.

Nie ma aktualnie możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Osoba, która w kontaktach z Urzędem potrzebuje pomocy tłumacza SKOGN, powinna zgłosić taką potrzebę pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.

Kontakt z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach możliwy jest w szczególności poprzez:

  • korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: urzad@metropoliagzm.pl,
  • wysłanie pisma na adres: Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice.

W budynku Urzędu nie ma pętli indukcyjnych.

Osoby mające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (dalej: osoby uprawnione) mają prawo do skorzystania w kontaktach z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.