Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej.

Niezbędne dla działania systemu
Niezbędne
Umożliwia przechowywanie związane z bezpieczeństwem, takim jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inna ochrona użytkownika.
Funkcjonalne
Umożliwia podstawowe funkcje zapewniające prawidłowe działanie strony, takie jak zapamiętywanie ustawień wybranych przez Użytkownika. Dzięki temu nie ma potrzeby ponownej konfiguracji preferencji, np. języka, wyglądu strony czy innych ustawień związanych z wyświetlaniem treści oraz informacji o obejrzanych, pominiętych lub wypełnionych ankietach. Funkcje te są niezbędne do zapewnienia spójnego i wygodnego korzystania z serwisu.
Opcjonalne
Analityczne
Pliki cookie zbierają anonimowe, zagregowane dane i są używane wyłącznie do celów statystycznych. Umożliwiają identyfikację najpopularniejszych stron i treści, co pozwala nam ulepszać witrynę dla odwiedzających. Można zdecydować, czy mają być wykorzystywane. Zablokowanie ich może negatywnie wpłynąć na zdolność do ulepszania produktów i usług.

Dokumenty


Data obowiązywania od dnia: 01.04.2025

Deklaracja dostępności - Portal Klienta

Deklaracja Dostępności

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony Transport GZM.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Grafiki niosące istotną treść nie mają przypisanych tekstów alternatywnych i atrybutów alt,
  • Grafiki dekoracyjne nie mają pustego atrybutu alt,
  • Struktura nagłówków w serwisie jest zaburzona,
  • Elementy prezentowane wizualnie jako listy nie są programistycznie określone jako listy,
  • Kontrast treści tekstowych w stosunku do tła jest mniejszy niż 4,5:1,
  • Grafika z treścią opisująca rodzaje biletów nie posiada dostępnej alternatywy,
  • Kontrast treści nietekstowych w stosunku do tła jest mniejszy niż 3:1,
  • Slajdera w serwisie nie da się zatrzymać,
  • W serwisie brak skip linków,
  • Wszystkie podstrony serwisu mają w tytule TransportGZM,
  • Brak ostrzeżenia przed otwieraniem linków w nowym oknie,
  • W serwisie brak mapy strony i wyszukiwarki,
  • Przyciski wirtualny doradca, menu, instrukcje oraz przyciski przewijania w slajderze nie mają tekstów,
  • Przyciski pod sekcją znajdź połączenie mają anglojęzyczne teksty arrow back i arrow forward,
  • Występują błędy walidacji HTML,
  • Komunikaty braku połączeń w wyszukiwarce połączeń nie są dostępne dla technologii wspomagających bez konieczności przemieszczania fokusu,

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Utilitia Spółka z.o.o na Rzecz Dostępności Cyfrowej.

Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Informujemy, że jesteśmy w trakcie czynności rozwojowych obejmujących udostępnioną stronę internetową. Po zakończeniu przedmiotowych prac zostanie osiągnięty możliwie najwyższy poziom zgodności ze standardem WCAG 2.1.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku stwierdzonych błędów z przedmiotową stroną internetową prosimy o kontakt z Departamentem Informatyki Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii za pośrednictwem poczty e-mail: zgloszenia@metropoliagzm.pl lub pod numerem tel.: (32) 718 07 89.

Żądania zapewnienia dostępności cyfrowej należy składać na adres e-mail: dostepnosc@metropoliagzm.pl.

Za rozpatrywanie uwag i żądań odpowiada dyrektor Departamentu Informatyki Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, dostępny pod numerem tel.: (32) 718 07 92.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub e-mailem:

  • Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii,
  • Adres: ul. Barbary 21A,
  • 40-053 Katowice,
  • e-mail: urzad@metropoliagzm.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Siedzibą Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach jest budynek przy ulicy Barbary 21A, 40-053 Katowice. Koordynatorem do spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej jest Anna Proksa, e-mail: a.proksa@metropoliagzm.pl, tel. +48 32 718 07 20. Do budynku Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii prowadzą 3 wejścia – pierwsze główne od ul. Hercena, drugie boczne od ul. Hercena, trzecie tylne od strony ul. Szmausa. Do każdego z wejść do budynku prowadzą schody. Stopnie schodów wejściowych oznaczone są kontrastowymi pasami. Schody w całym budynku wyposażone są w poręcze. Osoby na wózkach inwalidzkich, na poziom parteru, mogą dostać się przy pomocy platform schodowych. Dla gości przeznaczone jest wejście główne. Szklane drzwi wejścia głównego oznaczone są kontrastowymi taśmami. Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze i pomieszczenia w całym budynku. Na parterze budynku jest winda przystosowana do poruszania się osób niepełnosprawnych. Winda wyposażona jest w komunikaty głosowe oraz posiada przyciski oznaczone alfabetem Braille'a. Na parterze budynku w prawym oraz lewym skrzydle budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych. Na parterze budynku w lewym skrzydle budynku znajduje się również pomieszczenie przystosowane dla matki z dzieckiem. Przed budynkiem wyznaczono trzy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a, a także nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących. W budynku nie ma planów rozkładu pomieszczeń przedstawionych za pomocą tyflomapy. W budynku nie są stosowane dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. W budynku podmiotu znajdują się strzałki lub podświetlane napisy wskazujące kierunek ewakuacji.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy w Urzędzie Metropolitalnym Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.

Nie ma aktualnie możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Osoba, która w kontaktach z Urzędem potrzebuje pomocy tłumacza SKOGN, powinna zgłosić taką potrzebę pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.

Kontakt z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach możliwy jest w szczególności poprzez:

  • korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: urzad@metropoliagzm.pl,
  • wysłanie pisma na adres: Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice.

W budynku Urzędu nie ma pętli indukcyjnych.

Osoby mające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (dalej: osoby uprawnione) mają prawo do skorzystania w kontaktach z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.