Deklaracja dostępności - aplikacja mobilna
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich aplikacji mobilnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej Transport GZM dostępnej w sklepach Google Play oraz App Store.
Data publikacji aplikacji mobilnej: 2023-08-07.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-10-01.
Status pod względem zgodności
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści
- Paski nawigacyjne posiadają dynamiczne zmienne treści co może utrudnić osobom niedowidzącym określenie pozycji fokusu w aplikacji.
- Brakuje etykiet części przycisków do powrotu, animowanych grafik mówiących
o wczytywaniu aplikacji co może utrudnić efektywne wykorzystanie osobom
z dysfunkcją wzroku. - Niektóre elementy list posiadają zaznaczany element w postaci radio-button a nie całego elementu listy co może utrudnić korzystanie osobom z dysfunkcją wzroku.
- Systemowy przycisk „wstecz” nie działa dla wybranych widoków co może utrudniać korzystanie osobom z dysfunkcją wzroku lub z niepełnosprawnością manualną
- Na niektórych ekranach występują różne przyciski o tym samym przeznaczeniu (zakup biletu „?” oraz „Szczegóły biletu”) co może być mylące dla osób
z niepełnosprawnością manualną lub osób starszych. - Obszar interakcji elementu graficznego zachodzi na przycisk zamknięcia widoku przy komunikacie proszącym o zalogowanie lub rejestrację
Informujemy, że udostępniona aplikacja mobilna nie stanowi docelowego rozwiązania. Pełna zgodność ze standardem WCAG 2.1 dla aplikacji mobilnej została przewidziana w ramach uruchomienia w ostatnim etapie wdrożenia Systemu Transport GZM.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-08-31.
Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny AGILEO IT SP. Z O.O.
Oświadczenie zostało poddane przeglądowi w dniu: 2024-09-06.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Jeżeli w aplikacji mobilnej Transport GZM są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej, zgłoś to za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: urzad@metropoliagzm.pl
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: urzad@metropoliagzm.pl
Każdy ma prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie powinno zawierać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej, której dotyczy żądanie i na której jest niedostępny element lub treść, opis na czym polega problem a także wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących aplikacji mobilnej Transport GZM odpowiada:
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice
Tel.: +48 32 718 07 42
E-mail: urzad@metropoliagzm.pl
Koordynator do spraw dostępności:
Katarzyna Miazio - Wydział Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Kontakt:
Tel.: +48 32 718 07 72
E-mail: k.miazio@metropoliagzm.pl
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje
w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Postępowanie odwoławcze
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające i nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związanych z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii mieści się przy ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice.
Do budynku prowadzą 3 wejścia – pierwsze główne od ul. Hercena, drugie (boczne) od ul. Hercena, trzecie (tylne) od strony ul. Szmausa.
Do każdego z wejść prowadzą schody – przy schodach do wejścia głównego znajdują się dwie platformy schodowe dla wózków.
Dla klientów i gości dostępne jest wejście od ulicy Hercena (główne) – posiada dwie platformy schodowe dla wózków inwalidzkich, drzwi otwierane automatycznie, umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku.
W budynku funkcjonuje obszar kontroli, przez który można przejechać wózkiem inwalidzkim poprzez specjalną bramkę.
Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na każdym z pięter. W budynku na parterze jest jedna winda, przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze, w prawym skrzydle budynku.
Ponadto:
- w budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Brajla, oznaczeń kontrastowych lub
w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, - informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób głosowy (pracownicy ochrony znajdującej się przy wejściu głównym od ul. Hercena). Po przeprowadzeniu remontu punktu informacyjnego/ochrony będzie również dostępna wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń w postaci tablicy informacyjnej,
- w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika, kancelarii ogólnej znajdującej się w pokoju 013 po prawej stronie po wejściu do budynku głównego (od ul. Hercena) tel. 32 718 07 42, e-mail: urzad@metropoliagzm.pl.
- przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością,
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
Dostępność tłumacza języka migowego
W budynku na chwilę obecną nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa ta będzie dostępna w niedługim czasie i będzie bezpłatna. Jednocześnie, zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania – prosimy, aby osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego zgłosiła ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia.
Aplikacje mobilne
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia udostępnia aplikację mobilną Transport GZM w następujących wersjach:
- Transport GZM w wersji dla systemu Android,
- Transport GZM w wersji dla systemu iOS.