Polityka cookies

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie, żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę cookies, aby dowiedzieć się więcej.

13.09.2023 12:39

Wdrażanie systemu Transport GZM

28 września pożegnamy system ŚKUP. Znajdujące się w nim dane zostaną przeniesione do systemu Transport GZM. W związku z tym stopniowo, odpowiednio wcześniej, wyłączane będą kolejne funkcjonalności w dotychczasowym systemie. 

Przez cały czas pasażerowie będą mogli dokonywać wszystkich transakcji w nowym systemie – w aplikacji mobilnej i w portalu Transport GZM, które zastępują system ŚKUP. Karty ŚKUP również pozostaną w tym czasie w użyciu, z wyłączeniem sytuacji wymienionych niżej.

Zamawianie nowych kart

13 września wyłączona została możliwość składania wniosków w Portalu Klienta i zamawiania nowych kart ŚKUP z wysyłką na adres. Jeśli data ważności twojej karty mija we wrześniu – możesz jej używać do końca miesiąca. Wydane wcześniej karty ŚKUP z dłuższym terminem zachowują ważność i mogą być używane jako identyfikator konta w nowym systemie. Nowe karty Transport GZM będą dostępne od 1 października w kioskach, automatach biletowych na przystankach i w Punktach Obsługi Pasażera.

22 września wyłączona zostanie również możliwość zamawiania nowych kart ŚKUP w Punktach Obsługi Pasażera i automatach biletowych.

Ograniczenia w dostępie do e-portmonetki

Po 22 września w systemie ŚKUP wstrzymana zostanie możliwość korzystania ze środków zgromadzonych w e-portmonetce. Jeśli planujesz zapłacić tymi środkami za bilety (np. za kończący się w międzyczasie bilet długookresowy) – zrób to przed tą datą. Do tego dnia możesz również dokonać zwrotu środków z e-portmonetki, co jest równoznaczne z zamknięciem konta.

Dostęp do środków w e-portmonetce zostanie odblokowany 1 października – będziesz mógł wtedy dokonać ich migracji na swoje konto w nowym systemie. Będzie to możliwe zarówno w portalu Transport GZM, jak i w Punkcie Obsługi Pasażera.

Kluczowe dni w procesie

27 września to ostatni dzień dokonywania transakcji w systemie ŚKUP. Będą one możliwe do wykonania gotówką, w kioskach i Punktach Obsługi Pasażera, i bezgotówkowo (kartą, szybkim przelewem) w portalu i aplikacji mobilnej ŚKUP.

28 września nastąpi wyłączenie działania systemu ŚKUP. Wcześniej zapisane na kartach ŚKUP bilety długookresowe będą ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli. Od tego dnia nie skorzystasz z zapisanych na karcie biletów jednorazowych, średniookresowych i pakietowych.

Żadne bilety ani środki pieniężne z systemu ŚKUP nie „przepadną”. Będzie można z nich korzystać w systemie Transport GZM.

Dla całego procesu najważniejsze jest, aby założyć konto w nowym systemie Transport GZM. Od października użytkownicy systemu Transport GZM uzyskają możliwość zmigrowania danych ze swoich kart ŚKUP. Proces ten będzie różnił się dla pasażerów, którzy posiadają już konta w Transport GZM i tych, którzy takie konta będą dopiero zakładać.

Pasażer, który posiada już konto imienne w systemie Transport GZM, by zmigrować swoje dane z systemu ŚKUP będzie musiał zalogować się na swoje konto w portalu transportgzm.pl (proces migracji można przeprowadzić tylko w portalu, nie zadziała on z poziomu aplikacji mobilnej). Po zalogowaniu system zweryfikuje na podstawie numeru pesel, czy w systemie ŚKUP istnieje konto tego pasażera. Jeżeli w systemie ŚKUP istnieje takie konto, portal wyświetli pasażerowi pytanie o to, czy chce zmigrować dane z tego konta ŚKUP (karty). Pasażer może wybrać opcję “tak”, co spowoduje pobranie ze starego konta biletów, zakodowanych ulg i umożliwi przeniesienie środków pieniężnych z e-portmonetki karty ŚKUP.

Jeśli pasażer wybierze opcję “nie”, system nie przystąpi do migrowania danych. Zdecydowana większość kart w systemie to karty puste, na których nie ma zakodowanych żadnych biletów, ani innych informacji. W takim przypadku migracja nie jest potrzebna. Pasażer może też wybrać “zapytaj później” i przystąpić do procesu w dogodnym czasie.

Pasażer, który nie posiada jeszcze konta w systemie Transport GZM i będzie zakładał konto, w procesie zakładania konta zostanie zapytany o to, czy posiada kartę ŚKUP. Gdy pasażer poda numer tej karty, cztery cyfry numeru rachunku konta (wydrukowany jest na odwrocie karty ŚKUP) i cztery cyfry numeru pesel, dokona się proces migracji danych z jego karty ŚKUP do nowozakładanego konta w systemie Transport GZM. Wszystkie dane ze starego systemu zostaną przeniesione na nowe konto. Nie tylko bilety, ulgi i e-portmonetka, ale też dane osobowe i kontaktowe. Dane osobowe i kontaktowe można łatwo edytować w nowym systemie.   

Migracji podlegają zapisane na karcie, ważne bilety długookresowe, pakietowe. Po migracji pasażer znajdzie je w zakładce “moje bilety” aplikacji internetowej lub portalu klienta Transport GZM.

Bilety jednorazowe i średniookresowe (Dzienny, 24h + kolej) nie zostaną zmigrowane. System odda ci za nie środki pieniężne, które pojawią się jako środki pieniężne Transport GZM.

Migracji podlegają zapisane na karcie ŚKUP ulgi, jeżeli jednak pasażer zdefiniował już samodzielnie ulgi w nowym systemie, ulgi z karty ŚKUP nie będą migrowane.

Jeżeli na karcie ŚKUP były zapisane środki pieniężne w e-portmonetce, pasażer zostanie zapytany o to, czy te środki chce przenieść do nowego systemu, czy wypłacić na wskazany przez siebie numer rachunku bankowego.

 

Aby dowiedzieć się więcej albo rozwiązać napotkane trudności, skontaktuj się z infolinią ZTM: 800 16 30 30. Wszelkie informacje dostępne będą również na portalu transportgzm.pl i na naszych profilach w mediach społecznościowych.